TRCHNOLUDEK CZYLI DZIECKO W ŚWIECIE TECHNOLOGII międzynarodowy projekt edukacyjny

Cel główny
Rozwijanie kompetencji kluczowych poprzez wprowadzenie dziecka w świat
technologii, wartości, piękna i zdrowia.
·Rozwijanie współpracy między nauczycielami z przedszkoli i szkół
podstawowych z całej Polski oraz innych krajów.

Cele szczegółowe

Rozwijanie kompetencji kluczowych

  1. W zakresie rozumienia i tworzenia informacji:
    Rozwijanie kompetencji językowych dziecka, w tym doskonalenie
    umiejętności formułowania wypowiedzi przez dziecko oraz
    uświadomienie rodzicom znaczenia i roli mowy w rozwoju dziecka.
  2. W zakresie wielojęzyczności:
    Kształcenie umiejętności posługiwania się językiem obcym nowożytnym.
  3. W obrębie kompetencji matematycznych oraz kompetencji w zakresie
    nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii:
    Kształcenie umiejętności liczenia, kodowania z użyciem gier,
    programów interaktywnych.
    Uwrażliwienie na piękno zjawisk przyrodniczych, pór roku oraz
    otaczającego świata i przyrody, w tym budzenie zaciekawienia
    otaczającym nas światem, promowanie programów ukazujących
    piękno i wartości przyrodnicze.
    Kształtowanie postaw proekologicznych.
  4. W zakresie kompetencji cyfrowych:
    Kształcenie umiejętności posługiwania się nowoczesnym sprzętem.
    Uwrażliwienie dzieci i rodziców na skutki nadmiernego używania
    nowoczesnych technologii.
    5 W zakresie kompetencji osobistych, społecznych i umiejętności uczenia się:
    Rozwijanie postaw społecznych oraz prospołecznych poprzez udział
    w imprezach wycieczkach, akcjach, spotkaniach, konkursach.
    Kształtowanie postaw prorodzinnych, w tym wzmacnianie więzi w
    rodzinie, między dziećmi w grupie oraz zwrócenie uwagi na rolę
    rodziny w niesieniu pomocy dziecku w trudnych sytuacjach.
    Rozwijanie cech osobowości dzieci takich jak: otwartość
    towarzyskość, solidność, spokój, aktywność, optymizm.
  5. W zakresie kompetencji obywatelskich Rozwijanie świadomości na temat dbania o nasze otoczenie oraz kraj poprzez udział w akcjach, uroczystościach, ważnych dniach organizowanych w placówce. Wdrażanie do dbania o dobro wspólne grupy. Kształtowanie postawy patriotyzmu u dzieci.
  6. W zakresie przedsiębiorczości:
    Rozwijanie samodzielności u dzieci.
    Rozbudzenie u dzieci motywacji do działania.
    Kształcenie umiejętności planowania działań.
    Promowanie działań placówki.
  7. W zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej:
    Kształcenie umiejętności wyrażania swoich emocji, pomysłów przy
    pomocy różnorodnych środków ekspresji takich jak: muzyka, śpiew,
    taniec, działania twórcze, plastyczne.