Cel główny
Rozwijanie kompetencji kluczowych poprzez wprowadzenie dziecka w świat
technologii, wartości, piękna i zdrowia.
·Rozwijanie współpracy między nauczycielami z przedszkoli i szkół
podstawowych z całej Polski oraz innych krajów.
Cele szczegółowe
Rozwijanie kompetencji kluczowych
- W zakresie rozumienia i tworzenia informacji:
Rozwijanie kompetencji językowych dziecka, w tym doskonalenie
umiejętności formułowania wypowiedzi przez dziecko oraz
uświadomienie rodzicom znaczenia i roli mowy w rozwoju dziecka. - W zakresie wielojęzyczności:
Kształcenie umiejętności posługiwania się językiem obcym nowożytnym. - W obrębie kompetencji matematycznych oraz kompetencji w zakresie
nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii:
Kształcenie umiejętności liczenia, kodowania z użyciem gier,
programów interaktywnych.
Uwrażliwienie na piękno zjawisk przyrodniczych, pór roku oraz
otaczającego świata i przyrody, w tym budzenie zaciekawienia
otaczającym nas światem, promowanie programów ukazujących
piękno i wartości przyrodnicze.
Kształtowanie postaw proekologicznych. - W zakresie kompetencji cyfrowych:
Kształcenie umiejętności posługiwania się nowoczesnym sprzętem.
Uwrażliwienie dzieci i rodziców na skutki nadmiernego używania
nowoczesnych technologii.
5 W zakresie kompetencji osobistych, społecznych i umiejętności uczenia się:
Rozwijanie postaw społecznych oraz prospołecznych poprzez udział
w imprezach wycieczkach, akcjach, spotkaniach, konkursach.
Kształtowanie postaw prorodzinnych, w tym wzmacnianie więzi w
rodzinie, między dziećmi w grupie oraz zwrócenie uwagi na rolę
rodziny w niesieniu pomocy dziecku w trudnych sytuacjach.
Rozwijanie cech osobowości dzieci takich jak: otwartość
towarzyskość, solidność, spokój, aktywność, optymizm. - W zakresie kompetencji obywatelskich Rozwijanie świadomości na temat dbania o nasze otoczenie oraz kraj poprzez udział w akcjach, uroczystościach, ważnych dniach organizowanych w placówce. Wdrażanie do dbania o dobro wspólne grupy. Kształtowanie postawy patriotyzmu u dzieci.
- W zakresie przedsiębiorczości:
Rozwijanie samodzielności u dzieci.
Rozbudzenie u dzieci motywacji do działania.
Kształcenie umiejętności planowania działań.
Promowanie działań placówki. - W zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej:
Kształcenie umiejętności wyrażania swoich emocji, pomysłów przy
pomocy różnorodnych środków ekspresji takich jak: muzyka, śpiew,
taniec, działania twórcze, plastyczne.