Ramowy rozkład dnia w Miejskim Przedszkolu w Białej Piskiej
GRUPY STARSZE:
6.00 –
8.30 –
9.15 –
10.30 –
Zabawy swobodne i w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki, spacery, obserwacje. Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, w zależności od warunków atmosferycznych w sali lub na świeżym powietrzu.
11.45 – 12.30 – Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. Pełnienie dyżurów przy posiłkach. Obiad.
12.30 – 12.45 – Relaksacja – wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych umożliwiające odpoczynek po posiłku, bajkoterapia, słuchanie muzyki relaksacyjnej.
12.45 –
14.00 – 14.30 – Zabiegi higieniczne przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
14.30 –
Grupy 5-ciogodzinne
7.30 – 8.30
|
SCHODZENIE SIĘ DZIECI
Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej – zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy ruchowe integrujące grupę. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Ćwiczenia graficzne, logopedyczne. Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, praca wyrównawcza. Prace porządkowe w sali. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne. |
8.30 – 8.45 | Zabiegi higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
8.45 – 10.00 | ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE Z CAŁĄ GRUPĄ W RAMACH REALIZACJI PROGRAMU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka.Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z pomocy specjalistów. |
10.00 – 11.00 | W zależności od warunków atmosferycznych:
– pobyt na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe na placu zabaw, boisku, z wykorzystaniem różnych sprzętów, w tym, terenowych, (czynności samoobsługowe przed wyjściem: doskonalenie ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików), – organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności w sali: gry i zabawy stolikowe, gry i zabawy ruchowe, zabawy integrujące grupę,ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe, zabawy dowolne wynikające z zainteresowań i pomysłów dzieci: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne, – zajęcia języka angielskiego i religii. |
11.00 – 12.00
11.00 – 11.30 |
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Utrwalanie poznanych treści, indywidualna praca stymulacyjna, praca z dzieckiem zdolnym lub z trudnościami. Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. Obiad – realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalnego zachowanie się przy stole. |
12.00 – 12.30 | ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
Zabawy organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Prace porządkowe w sali. Kontakty z rodzicami – rozmowy indywidualne, informowanie o postępach i zachowaniu dzieci, kontakty okolicznościowe. |
12.30 -13.00 | Opieka nad dziećmi dojeżdżającymi – czynności samoobsługowe, oczekiwanie na autobusy, przekazanie dzieci opiekunom sprawującym opiekę w autobusach, odjazd dzieci do domów. |