RAZEM PRZEZ ŚWIAT

Projekt jest zgodny z podstawowymi kierunkami realizacji polityki
oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023 m.in.:

  1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez
    kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno,
    uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
  2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację
    i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona
    i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
  3. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie
    prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjnokomunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji
    informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego
    podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach
    społecznościowych.
  4. Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych
    w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów,
    w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych
    w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
  5. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia
    udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach
    ogólnodostępnych i integracyjnych.

Cele projektu:

  1. Wzmacnianie poczucia więzi z rodziną, klasą, szkołą, miastem, ojczystym
    krajem, kontynentem.
  2. Kształtowanie poczucia własnej tożsamości – fundamentu tworzenia
    tolerancyjnych postaw, otwartych na różnorodność ludzkich kultur i ich
    zrozumienie.
  3. Inspirowanie dzieci do różnorakich działań twórczych z wykorzystaniem
    technologii informacyjno – komunikacyjnej.
    Cele szczegółowe :
    ➢ poznanie siebie, odkrywanie swoich mocnych stron,
    ➢ integracja klasy (grupy), budowanie atmosfery życzliwości, akceptacji,
    bezpieczeństwa,
    ➢ uwrażliwienie na wartości kulturowe środowiska rodzinnego oraz wspólnoty
    lokalnej,
    ➢ wzmacnianie poczucia więzi z narodem, kulturą, historią Polski,
    ➢ ugruntowanie poczucia tożsamości narodowej i europejskiej
    ➢ poszerzenie wiedzy uczniów na temat Polski i wybranych państw europejskich
    (położenie kraju, stolica, symbole narodowe, język, zabytki, ciekawostki,
    znane postacie w dziedzinie literatury, muzyki, sztuki i nauki, wytwory sztuki
    i kultury)
    ➢ poznanie przez uczniów obyczajów i życia Europejczyków, szczególnie dzieci
    (nauka, zabawa, sposoby spędzania wolnego czasu, obchody świąt
    i innych uroczystości, charakterystyczne potrawy kuchni krajów europejskich.