
Projekt jest zgodny z podstawowymi kierunkami realizacji polityki
oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023 m.in.:
- Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez
kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno,
uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji. - Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację
i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona
i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. - Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie
prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjnokomunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji
informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego
podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach
społecznościowych. - Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych
w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów,
w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych
w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. - Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia
udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach
ogólnodostępnych i integracyjnych.
Cele projektu:
- Wzmacnianie poczucia więzi z rodziną, klasą, szkołą, miastem, ojczystym
krajem, kontynentem. - Kształtowanie poczucia własnej tożsamości – fundamentu tworzenia
tolerancyjnych postaw, otwartych na różnorodność ludzkich kultur i ich
zrozumienie. - Inspirowanie dzieci do różnorakich działań twórczych z wykorzystaniem
technologii informacyjno – komunikacyjnej.
Cele szczegółowe :
➢ poznanie siebie, odkrywanie swoich mocnych stron,
➢ integracja klasy (grupy), budowanie atmosfery życzliwości, akceptacji,
bezpieczeństwa,
➢ uwrażliwienie na wartości kulturowe środowiska rodzinnego oraz wspólnoty
lokalnej,
➢ wzmacnianie poczucia więzi z narodem, kulturą, historią Polski,
➢ ugruntowanie poczucia tożsamości narodowej i europejskiej
➢ poszerzenie wiedzy uczniów na temat Polski i wybranych państw europejskich
(położenie kraju, stolica, symbole narodowe, język, zabytki, ciekawostki,
znane postacie w dziedzinie literatury, muzyki, sztuki i nauki, wytwory sztuki
i kultury)
➢ poznanie przez uczniów obyczajów i życia Europejczyków, szczególnie dzieci
(nauka, zabawa, sposoby spędzania wolnego czasu, obchody świąt
i innych uroczystości, charakterystyczne potrawy kuchni krajów europejskich.