MODUŁ 4 „Kraina Empatii

Cele:

– podwyższanie poczucia własnej wartości

– kształtowanie szacunku dla siebie i innych ludzi

Rozpoczynając rozważania nt „Empatii” Krasnale przedstawiały ciałem i mimiką  różne emocje przedstawione na obrazkach . Zabawa dramowa była wyjściem do wprowadzenia definicji „człowieka empatycznego”, potrafiącego wyobrazić sobie, co może czuć inna osoba, a nawet razem z nią przezywać silne emocje.

Następnie przedszkolaki wycinały z bloku różne kształty, które kojarzyły im się z „empatią”. Na wyciętych kartonikach rysowały sylwety, przedmioty, kształty, które wzmocniły znaczenie tego słowa. Z prac powstała tablica tematyczna. Pani Emilka oceniła nasze zmagania i wyłoniła trzy prace, które najbardziej odzwierciedlały i bliskie były słowu „empatia”.

Opowiadanie „Antek i wycieczka do aquaparku” oraz rozmowa na temat przeczytanego tekstu było kolejnym zadaniem do wykonania. Po wysłuchaniu treści tekstu „Krasnale” wykonały „Emocję dla kolegi”, czyli ludzika  z emocją adekwatną do samopoczucia danego dnia.

„Budujemy relacje” to zadanie, które wzbudziło w nas najwięcej pozytywnych emocji. Dzieci wykonały ćwiczenia w parze wg Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, m.in.: „Opór”, „Paczka”, „Klej” oraz „razem podniesiemy się”.

Realizując Moduł 4 grupa „Krasnale” wzięła udział w dwóch dniach specjalnych:

  • 21 marca „Dzień Kolorowych Skarpetek” ,
  • 1 kwietnia „Dzień Świadomości Autyzmu”.