MODUŁ 1 „Kraina Kreatywności”

Cele główne:

  • rozbudzanie wiary dzieci we własne możliwości,
  • rozwijanie kreatywności dzieci,
  • integracja dzieci.

Cele szczegółowe:

  • reaguje na zmiany tempa w muzyce,
  • czerpie radość ze wspólnych zabaw,
  • wie, że nie należy poddawać się w przypadku niepowodzeń,
  • słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści,
  • tworzy pracę plastyczną wykorzystujące dostępne materiały.

Rozpoczęciem projektu było zorganizowanie w grupie „Dnia Kropki” (relacja w zakładce grupy „Krasnale”). Celem tego dnia było rozbudzenie w dzieciach wiary we własne możliwości, kreatywności, wskazanie ich mocnych stron, zainteresowań i możliwości. Tego dnia zorganizowaliśmy wiele ciekawych zabaw, które pomogły dzieciom odkryć ich talenty oraz zaprezentować je całemu światu, bo każdy z nich ma w sobie jakiś ukryty talent. 

Podczas realizacji Modułu 1 mieliśmy okazję nauczyć się migać „Dzień dobry”. Dowiedzieliśmy się co to jest język migowy, kto się nim posługuje oraz jak powinniśmy zachowywać się, gdy widzimy kogoś migającego na ulicy.

Następnym zadaniem było wysłuchanie opowiadania pt.: „Blok rysunkowy”. Rozmawialiśmy z dziećmi na temat tego, że każdy z Nas jest wyjątkowy, mimo, że nie zawsze jest najlepszy w każdej dziedzinie życia. Jeden z Nas jest mistrzem śpiewu, malowania, matematyki inny natomiast mistrzem języka polskiego czy sportu.

Wyrażaliśmy swoje emocje poprzez muzykę, ruch i zabawy twórcze, Uczestniczyliśmy w zabawach z chustą animacyjną, mogliśmy wykazać się wykonując „Kasztanowego stworka”. Kształtowaliśmy umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania uczuć swoich, a także wskazywaliśmy w jakich sytuacjach może towarzyszyć nam określona emocja. Rozróżnialiśmy także emocje pozytywne i negatywne.

Podsumowaniem rozmów o byciu wyjątkowym i kreatywnym oraz o emocjach było wykonanie „Słoika radości” i „Słoika złości”. Wypełniliśmy je symbolami, które kojarzą nam się z tymi podstawowymi emocjami.