07.04.2021 r. – ŚRODA

07.04.2021 ŚRODA

„Smok”rozmowa kierowana w oparciu o tekst D. Gellner.

Przeczytajcie dzieciom zagadki:

Żółte, okrągłe, wysoko na niebie.

Wysyła promienie do mnie i do ciebie. (słońce)

Bywa kulisty, bywa jak rożek.

Pojawia się nocą w srebrzystym kolorze. (księżyc)

Rozsypane po niebie nocą

w złocistym kolorze do nas migocą. (gwiazdy)

Poniżej zamieszczamy tekst. Zachęcamy do przeczytania go, wyjaśnienia niezrozumiały słów oraz omówienia z dziećmi wg przykładowych pytań: Co zrobił smok? Jak się nazywał? Jak myślisz, dlaczego właśnie tak się nazywał? Co smok zjadał? Co się stało na końcu?

„Smok”

Przyszedł sobie smok. Nazywał się MROK. Najpierw połknął wszystkie szkiełka, koraliki, świecidełka, pęknięte lusterko i pasek z klamerką. Potem w kuchni siadł, wszystkie blaski zjadł. Zlizał z filiżanek wzorki pozłacane i ze szklanek wszystkich kryształowe listki. Wreszcie dłuuugim skokiem przeleciał nad blokiem. Przeleciał nad blokiem, wypił światła z okien, tupnął smoczą nogą, świat omroczył mrokiem.

Dorota Gellner

„Wielki Wóz” – praca plastyczna.

Zachęcamy Was do wykonania wspólnie z dziećmi Wielkiego Wozu poprzez odpowiednie ułożenie gwiazdek na kartce. Przykład pracy znajduje się w poniższym linku http://edukacjadomowamontessori.pl/slonce-i-gwiazdozbiory/

„Chcemy być sprawni”  –    zestaw zabaw ruchowych.

Słoneczka poćwiczcie przy muzyce skłony i rozciąganie.

„Kiedy jest noc?” – zabawa badawcza. Zachęcamy do wykonania prostego eksperymentu, który pozwoli wyjaśnić dzieciom zjawisko następstwa dnia i nocy. Potrzebny jest globus, kawałek plasteliny oraz latarka. Globus posłuży jako model kuli ziemskiej. Kawałkiem plasteliny zaznaczcie na nim miejsce, w którym się znajdujemy. Latarka to słońce. Zwróćcie uwagę dzieciom, że po dniu zawsze przychodzi noc. Obracajcie globus, świecąc na niego nieruchomo latarką. Słoneczka zauważą, że gdy na jednej półkuli jest dzień, na drugiej panuje noc. Możecie również obejrzeć  film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=goNnKV_1YAY

„Piszemy w mące/kaszy” – zabawa sensoryczna. Zachęcamy do zaproponowania Słoneczkom prostej zabawy sensoryczno – grafomotorycznej znajdującej się w poniższym linku https://www.youtube.com/watch?v=YDcUg10D3ig

„Do mnie i do ciebie” – zabawa z balonami. Poproście dzieci o nadmuchanie balonu – jeżeli potrafią. Następnie poodbijajcie z dziećmi balon. Zabawa ma na celu sprawdzanie sprawności wzrokowej podczas śledzenia toru lotu balonu.