13.11.2020 r.

Dzisiaj zaczniemy od powitania swoich części ciała. Pokazujemy i powtarzamy tekst piosenki.

Utrwalenie nazw zwierząt domowych. (Wzbogacanie słownika biernego i czynnego, ćwiczenie pamięci). Obejrzyj filmik. Czy potrafisz wymienić, podać nazwy zwierzęt domowych.
Porozmawiaj z rodzicami o tym, jak ważna jest opieka nad zwierzętami, które postanowimy trzymać w domu.

Posłuchaj odgłosów jakie wydają zwierzęta domowe. (Ćwiczenie słuchu fonematycznego, ćwiczenie narządów mowy).
Czy potrafisz własnym głosem naśladować: psa, kota, papugę? Spróbuj.
A rodzice niech odgadną, jakie to zwierzę.

Zabawa ruchowa – “Poruszaj się jak…”. Zakręć kołem, a rodzic odczyta tobie co wypadło, jaki ruch powinieneś wykonać. Zadania z ruletki, możecie wykonywać z rodzicami na zmianę.

Zabawa słowna. (Kształcenie umiejętności wypowiadania się zdaniami, układanie zdań pojedynczych i złożonych). Loteryjka obrazkowa “Co robią zwierzęta?“.

Pokazujemy dziecku obrazek, np. kota i zadajemy pytania:

  • Co to jest?
  • Dziecko: kot.
  • Jaki jest kot?
  • Dziecko: mały, (brązowy, miły, itp.).
  • Co on robi?
  • Dziecko: pije mleko.
  • Czy mógłbyś powiedzieć wszystko razem?
  • Dziecko: Mały kotek pije mleko.

Następnie dziecko zadaje pytania, rodzic odpowiada.

Zabawa w chowanego. (Ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, orientacji przestrzennej)

  • Rodzic kładzie maskotki, figurki zwierząt w różne miejsca. Dziecko szuka i określa ich położenie, np. kotek jest za krzesłem, piesek jest pod książką, chomik na półce itp.